7ooob
عميلنا الجميل قم بالتسحيل لتشرفنا بحضورك


الشعر هو تلك النوتات الموسيقية التي يخفق لها القلوب وتشدو لها الآذان طربا
 
الرئيسيةمكتبة الصورالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المواضيع الأخيرة
» بتعشق مين يا زين الرجال
الخميس يونيو 28, 2012 6:39 pm من طرف محمد أحمد

» يارب يعجبكوا اكتب اى كلمه وهو هينطقها بس جرب وادعيلى
الجمعة أبريل 27, 2012 10:10 am من طرف kimo

» استقاله رئيس عربى!!!!!!!!!!!!!
الجمعة فبراير 17, 2012 6:00 am من طرف sayednaga

» أغلى 10 هواتف محمولة في العالم - صور
الأحد يناير 01, 2012 8:44 pm من طرف منى

» مجانينووووووووووووو حبى
الخميس ديسمبر 29, 2011 2:24 am من طرف منى

» اخيرا وبعد طول انتظار جوايز المنتدى
الخميس ديسمبر 29, 2011 2:19 am من طرف منى

» أيها الساده جائنا البيان التالى
الأربعاء ديسمبر 28, 2011 7:35 pm من طرف منى

» لفراعنه ليسوا بناه الاهرمات و قوم عاد هم البناه الحقيقيون(حقيقه تزوير التاريخ كامله)
الأربعاء ديسمبر 28, 2011 7:30 pm من طرف منى

» بمناسبة الاصدقاء
الأربعاء ديسمبر 28, 2011 7:20 pm من طرف منى

منتدى
التبادل الاعلاني

شاطر | 
 

 امثال مصريه اوعى وشك

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
nour
مشرف قسم فنانون على الساحه
مشرف قسم فنانون على الساحه
avatar

انثى
عدد الرسائل : 875
العمر : 30
البلد : egypt
المزاج : not bad ¬ good but in between
all.love :
70 / 10070 / 100

المزاج :
المهنه :
الهونايه :
الاوسمه :
تاريخ التسجيل : 23/07/2008

مُساهمةموضوع: امثال مصريه اوعى وشك   الأربعاء نوفمبر 26, 2008 9:43 am

1-جايب لي زعيط ومعيط ونطاط الحيط
2-ارميه البحر يطلع وفي فمه سمكه
3-ماتت الحمارة وانقطعت الزيارة
4-ابوك البصل وامك التوم منين لك الريحة الطيبة يا مشؤم
5-ام البت مسنوده بخيط وام الواد مسندوه بحيط
6-كل دين واشرب دين وان جالك صاحب الدين ادى له قلمين
7-على رئ المثل اللى يقول شى تسير الحمير
8-عامل زي القرع يمد لبره
9- مع السلامه يا عله واكسر وراها قله
10-دا اللي حصل واللي جري لا ينكتب ولا يتقرا
11-قصقصي ريش طيرك لحسن يلوف علي غيرك
12-اه يادهوتي يا خرابي والهم علي بابي
13-سوق النضافه جبر واتغندرو النتنين
14-مين حف في غموسه كل عيشه حاف
15-الرجاله عامله زي نهار الشتا ملهمش امان
16-يامامن للحريم يامامن للمعزه وسط البرسيم
17-مايقعد عالمداود غير شر البقر
18-مين عاشر التعابين بقي حاوي
19-يموت الزمار وصوابعه بتلعب
20-ان جالك القرد راقص.... طبل له.
21-اللي تعرف ديته... اقتله
22-يافاحت البير ومغطيه مسيرك في يوم تقع فيه
23-كل فوله وليها كيال وكل برغوت وعلي اد دمه
24-السر بين اتنين درج وبين تلاته فتح الباب وخرج
25-خف وبابوج في رجلين عوج
26-طوبه علي طوبه خلي العركه منصوبه
27-جوزتها تستاخر راحت وجابته راخر
28-خيه علي خيه زي العسل مفيهوش ميه
29-ان لبسو الرديه هما العزنبيه وان لبسو المخالي هما العوالي
30-من عاشر الزبداني فاحت عليه روايحه
31-قاعده الخزانه ولا جوازه الندامه
32-كيد العوالم مفيش قده دا لو مال علي حيط كان هده
33-قال بره وجوه فرشتلك وانت مايل ولا حاجه تعدلك
34-الراجل بمخلاته ميغلبش مراته
35-حمارك الاعرج ولا سؤال اللئيم
36-بيت النتاش عمره مايعلاش
37-ياداخل بين البصله وقشرتها ماينوبك الا دمعتها
38-علي سن المسمار واحده بغل وواحده بنار
39- ادي البخوت لمكركتين الراس وذوات شعر خيلي بختهم موكوس
40-يعملوها الفيران ويقعو فبها التيران
41-اصطلح الفار ويا العرسه بعد الفضيحه والجرسه
42-ابويه قالي يالوزه حطي الحجره علي الجوزه وكل كلمه وليها عوزه
43-الكمون يشعلل نار غيره المجنون
44-قال جبناكي ياحكومه تحمينا حميتي النار وكويتينا
45-زواج ميمون يوم تخرجك يامجنون
46-اكل ومرعي وقله صنعه
47-بكره نقعد جنب الحيطه ونسمع الزيطه
48-يما تحت السواهي دواهي
49-اللي مش لاقي حاجه تشغله يفتح الباب ويقفله
50-حبيبك اللي تحبه وليك العشم فيه كتر عليه بالاسيه يظهرلك كل مافيه


بس بقى كده كفايه اوى

_________________




عندما أكتب عن الحـــــــب

أكتب بإحساسي
دون خوف أو خجل أو تردد

*********

وعندما أكتب عن الصديق

أعني الإخلاص
إذا حزنت ، إحتجته
وإذا إحتجته وجدته
وإذا وجدته ، وجدت نفسي

*********

وعندما أكتب عن ألمي

فإنني أعجز تماماً
وليس بقدرتي ولا بإمكاني
أن أكتب عن الألم الحقيقي
الذي أشعر به ...

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
dijana
عضو ذهبى
عضو ذهبى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 679
العمر : 31
البلد : MALAYSIA
العمل/الترفيه : LOVE
المزاج : not bad
all.love :
0 / 1000 / 100

اعلام الدوله :
المزاج :
المهنه :
الهونايه :
تاريخ التسجيل : 13/07/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال مصريه اوعى وشك   الأربعاء نوفمبر 26, 2008 5:46 pm

امثله جميله
شكرا ليكى
نـــــــــــور


رميت همى ورا ظهرى وقلت اروح اتفسح جرى ورايه همى وقالى
هو انا مكسح

_________________
كل عام وأنتم بخير


1439897890_29fbba22f7



بالشيخ راشد بن عثمان الزهراني ضحايا الحب



الحب أرواح توهب فهل توكفيك روحى !
DIJANA
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
nody_pooh
عضو فضى
عضو فضى
avatar

انثى
عدد الرسائل : 330
العمر : 27
البلد : egebt
all.love :
50 / 10050 / 100

المهنه :
تاريخ التسجيل : 24/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال مصريه اوعى وشك   الأربعاء نوفمبر 26, 2008 9:03 pm

-الرجاله عامله زي نهار الشتا ملهمش امان
-حبيبك اللي تحبه وليك العشم فيه كتر عليه بالاسيه يظهرلك كل مافيه

ميرسي يا نور يا قمر كتير مووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووت :
123
:
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
Memooo
مشرفة قسم تكنولوجيا المعلومات
مشرفة قسم تكنولوجيا المعلومات
avatar

انثى
عدد الرسائل : 992
العمر : 30
البلد : cairo
العمل/الترفيه : B.A
المزاج : cool
all.love :
60 / 10060 / 100

المزاج :
المهنه :
تاريخ التسجيل : 26/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال مصريه اوعى وشك   الخميس نوفمبر 27, 2008 6:01 am

49-اللي مش لاقي حاجه تشغله يفتح الباب ويقفله

هههههههههههههههههههههه

بعملها كتير بس فى باب التلاجه lol!

امثال مسخره

ههههههههههههههههههههههههههههههه

ميرسى يانور

ع المواضيع الجامده

_________________





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.google.com
Prenss&94
عضو نشيط
عضو نشيط
avatar

انثى
عدد الرسائل : 71
العمر : 23
البلد : مصر
العمل/الترفيه : طالبه
المزاج : الحمد لله
all.love :
0 / 1000 / 100

المزاج :
المهنه :
الهونايه :
تاريخ التسجيل : 22/11/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال مصريه اوعى وشك   الجمعة نوفمبر 28, 2008 2:41 am

هههههههههههههههههههه
ايه الأمثال الجامده دى
تسلم أيدك يا نور
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://kazanova.ibda3.org
Admin
Admin
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 1370
العمر : 32
البلد : مصر
العمل/الترفيه : مهندس الكترونيات
المزاج : تمام
all.love :
100 / 100100 / 100

المزاج :
المهنه :
الهونايه :
تاريخ التسجيل : 24/06/2008

مُساهمةموضوع: رد: امثال مصريه اوعى وشك   الإثنين ديسمبر 01, 2008 11:49 am

هههههههههههههههههههههههههههه
حلوه كتيييييييييييييييير
ميرسى يا جميل

_________________




all.love كل الحب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
امثال مصريه اوعى وشك
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
7ooob :: ** المنتدى العام ** :: المواضيع العامه-
انتقل الى: